Brandportal

Jouw merk zet je sterk in de markt als alle medewerkers en externen je huisstijl hanteren. Daarnaast is het belangrijk dat zij gemakkelijk content kunnen maken en hergebruiken die altijd in lijn is met je huisstijl. Om dat te bereiken, heb je een brandportal nodig. Hierin stel je huisstijlregels beschikbaar, deel je allerlei soorten content en bied je templates voor online en offline uitingen aan.

Darling Ingredients

16 merken, 5 continenten, 200 vestigingen

Darling Ingredients is wereldspeler in de agro-voedingsindustrie en vermindert voedselverspilling door dierlijke bijproducten en andere natuurlijke materialen in te zamelen en opnieuw te gebruiken. Met zestien merken en ruim 200 vestigingen op vijf continenten is het belangrijk dat merkuitingen consistent worden uitgedragen.

 

De brandportal is voor Darling Ingredients dan ook een belangrijke tool. Zeker in combinatie met andere tools, die we voor hen implementeerden, communiceren ze efficiënt en stijlvast.

FAQ

Wat is een brandportal?

Dit is een online systeem voor het beheren van je merk en huisstijl. Hierin kun je jouw communicatie-uitingen opslaan, opmaken en bestellen. Het grote voordeel is dat de hele organisatie hier gebruik van kan maken en jij als marcom-verantwoordelijke al je collega’s kunt faciliteren om in minder tijd en met minder inspanningen hun werk met hogere kwaliteit en consistentie te doen.

Is een brandportal geschikt voor mijn organisatie?

Een brandportal is vooral geschikt voor organisaties met meerdere vestigingen en/of afdelingen, waardoor grip houden op de huisstijl veel effort kost. Een brandportal kan ervoor zorgen dat je geen communicatiepolitie meer bent maar een facilitator!

Wat zijn de kosten van het gebruik van een brandportal?

Dit is afhankelijk van je wensen en behoeften, maar prijzen starten bij € 125 per maand.

Wat is brand management?

Dit is de realisatie van branding binnen bedrijven. Dit is een continu proces en is bepalend voor het succes van je bedrijf. Brand management bevat onderstaande aspecten:

  • Je merkstrategie.
  • Een duidelijke positionering.
  • Branding in de vorm van herkenbaarheid, zoals je huisstijl.
  • Ontwikkeling van communicatie-uitingen.
  • Juiste verspreiding van je communicatie-uitingen.
Waarom zijn branding en brand management zo belangrijk?

Voordelen van goede brand management is dat je klanten aan je bindt, wat zorgt voor loyale klanten. Goede branding zorgt er ook voor dat je zichtbaar en herkenbaar bent, waardoor je ook het succes van je merk kunt meten. Als je dit allemaal goed voor elkaar hebt, rank je waarschijnlijk ook hoger in de beslissingsoverwegingen van je klanten.

Benieuwd wat een brandportal voor jouw merk kan betekenen?

Plan een kennismakingsgesprek! Dan leggen we je aan de hand van een demo uit hoe een brandportal jouw marcom-processen kan vereenvoudigen.

En we hebben nog meer mooie oplossingen!

  • Brandportal

    Maak je huisstijlregels beschikbaar, deel allerlei soorten content en bied templates voor online en offline uitingen aan.

  • Maatwerk

    Vertel ons over jouw marcom-vraagstuk. Bestaat de juiste tool nog niet? Dan ontwikkelen wij een slimme oplossing op maat.

  • Merktemplates

    Creëer eenmalig uitingen volgens je huisstijl en zorg met branded templates voor consistente online en offline communicatie.

  • Online beeldbank

    Sla je bestanden centraal op en beheer, bewerk en deel ze eenvoudig in een Digital Asset Management-systeem.

  • Online proeven nakijken

    Werk samen in teams en geef live feedback. Je kunt snel, gemakkelijk en overal ter wereld een proef inzien, corrigeren en goedkeuren.

  • Projectdashboard

    Start met één muisklik alle tools en applicaties op. Met single sign on beheer je eenvoudig gebruikers en rechten.

Gratis download

5 signalen die aangeven dat jouw organisatie toe is aan een centrale beeldbank. Vul je e-mailadres in en ontvang de pdf meteen!