Omschakelen naar een digitale wereld

Omron ging wereldwijd papierloos

Omron beschikt over een enorme hoeveelheid brochures en productfolders die in allerlei talen gebruikt worden. Daarom hebben we een maatwerk systeem voor hen ontwikkeld. De on demand Omron portal is een applicatie gericht op het centraal beheren van documenten, het aanvragen van vertalingen en het bestellen van drukwerk.

Dit zegt Karen erover

“Omron levert complexe producten aan verschillende markten. Hierdoor heeft onze afdeling een enorme diversiteit aan taken. Merkmanagers is een van de partijen die ons daarom op verschillende vlakken ondersteunt. Wij gebruiken een aantal handige tools, waaronder een brandportal en een op maat gemaakte applicatie om vertalingen aan te vragen. Dit werkt dan ook echt heel goed. Hiermee kunnen onze Europese marcom-collega’s gemakkelijk hun dagelijkse werkzaamheden beheren. Daarnaast verzorgt Merkmanagers de vormgeving en productie van een deel van ons drukwerk. Ze zijn bovendien klantgericht en de samenwerking is heel prettig. Ik zie Merkmanagers dan ook als een verlengstuk van onze afdeling.”

 

Marcom-teamleider
Karen Wassink

Maatwerk: Omron-portal

Omron is een technologieleverancier in industriële automatisering, gezondheidszorg, inspectiesystemen en elektronische componenten. Het bedrijf heeft ruim 28.000 mensen in dienst en is werkzaam in zo’n 120 landen. Enige tijd geleden is Omron op een zo groot mogelijke schaal papierloos gegaan. Wij hebben samen met het marcom-team de omschakeling naar een digitale wereld gemaakt.

 

Medewerkers uit alle landen kunnen in dit systeem eenvoudig en gekanaliseerd een vertaling aanvragen. Via een zoekfunctie selecteer je het betreffende document, zie je of er al een vertaling in jouw taal beschikbaar is en vraag je een vertaling met één klik aan als dat niet zo is. Het Engelse masterdocument wordt dan als InDesign-pakket naar het vertaalbureau verzonden en het document komt na vertaling – klaar voor online en offline gebruik – in het systeem te staan. De salesafdeling van Omron gebruikt Showpad als presentatieplatform, wij zorgden dan ook voor een live koppeling tussen de systemen. In de toekomst kan dit mooie stukje maatwerk natuurlijk uitgebreid worden voor andere uitingen en bestandsformaten.

Brandstore en on demand producties

Omron heeft al een paar jaar een brandstore in gebruik. Daarin staan templates voor bijvoorbeeld visitekaartjes die vanuit alle landen direct aangevraagd kunnen worden. We hebben een database aan de brandstore gekoppeld, zodat alle ‘vaste’ informatie automatisch geladen wordt. Medewerkers vullen de variabelen in, beoordelen een preview, kiezen een aantal en versturen de bestelling rechtstreeks naar de drukker. Doordat het proces van begin tot eind geautomatiseerd is, is er nauwelijks sprake van handmatig werk. Daardoor kunnen we bijzonder voordelig leveren, wat bepaald geen kwaad kan met 40 tot 50 bestellingen per maand.

Bekijk ook een paar andere cases

Hutten

Nieuwsgierig geworden?

 

Lekkerland

Nieuwsgierig geworden?

 

Darling

Nieuwsgierig geworden?

 

Teijin

Nieuwsgierig geworden?

 

Bekijk wat ons trots maakt

 

Kennismaken?

Is jouw marketing en sales team (over)belast met operationele taken, maar wil je juist meer focus op de inhoud? Maak een vrijblijvende afspraak en ontdek hoe je de meeste waarde uit je merk en team haalt.

Jaap Bakx

Directie, bedrijfsmanagement en sales

Bel direct
+31 (0)88 11 61 704

Stuur een e-mail
jaap@merkmanagers.nl